marți, 2 decembrie 2008

Zino

Sambata dupa-amiaza ne-a vizitat Zino cu tatal lui. Un baietel de la gradinita, din grupa lui Lazi. Are 4 ani jumate, inteligent si super manierat. Afara e ger, singura alternativa rezonabila ramane jucatul prin casa. Tatal lui Zino e micut de statura, pletos si destul de boem. Imi place mult Zino. A fost un fel de reactie instanta pe care am avut-o cand l-am vazut prima data la gradinita. Il ajut sa se descalte in timp ce el strange staruitor o masinuta in manuta. In timp ce il incalt cu o pereche de sosete "anti-alunecare" ii simt piciorusele mici si firave incaltate doar cu o pereche de sosete subtiri. Ma tot gandesc de ce mama lui nu i-a pus o pereche de strumfi, ca doar afara sunt -9 gr?! Lazi il ia in primire sa-i arate jucariile. Eu tot ma uit spre Zino, care docil se joaca cu masinuta lui mica.
In bucatarie adulti stau la taclale si beau vin fiert. Ron, tatal lui Zino, imi povesteste ca il creste singur de la 6 luni. Il intreb de mama copilului. Fara rezerve mi-a spus ca a decis sa plece sa inceapa alta relatie, fara obligatii. Brusc am flash-uri. Aceeasi situatie s-a intamplat si cu mine atunci cand aveam 3 luni. Zino creste de 4 ani DOAR cu tatal lui, intr-un apartament modest si este reticent cu femeiile. Acum inteleg. Nu stiu mi-ar placea sa mi-l apropii cu toate ca Lazi cand vede ca il imbratisez se cam infurie. Spre final ne-am asezat comozi pe canapea si ne-am uitat la desene animate. Zino cu capul pe mine si Lazi cu capul pe Zino. Stiu ca atunci cand va merge la culcare nu va exista nicio mamica care sa-l pupe si sa-l stranga la piept de noapte buna. Eu, insa ma gandesc in fiecare seara la el atunci cand il imbratisez pe Lazi. Din emaptie.

8 comentarii:

alina spunea...

mi-au dat lacrimile. bietul copilas! toata admiratia pt tatal lui.

carpeta plutitoare spunea...

da, e o poveste trista. mama lui nu merita sa se numeasca mama!

mara spunea...

domul ron n-are si el o prietena, o iubita, care sa aiba grija de baieti?

carpeta plutitoare spunea...

Nu are. Ca nemtoaicele fug de astfel de responsabilitati. I-am propus sa-l mai lase pe la noi pe Zino cand vrea sa iasa si el afara la o bere.

mamica de Sebastian spunea...

Felicitari tatalui si bietul copil.SI vorba ta Jeni aia nu e mama,adica aduci pe lume o fiinta ca sa o abandonezi..Sper ca Lazi cind v-a creste sa-l inteleaga si sa-l accepte pe Zino

carpeta plutitoare spunea...

Da, Florina, ai dreptate, e un monstru. Sa parasesti tu un bebelus de 6 luni pentru alt barbat?!! Bine, eu am trait-o pe propria-mi piele, parasita la 3 luni. Insa probabil totul are un sens. D-zeu i-a pregatit ceva mai bun in viata, decat o mama denaturata!

Antoaneta spunea...

Deci exista ceva mai rau decat un tata iresponsabil (ca al meu, care si-a revenit dupa 20 de ani, Dumnezeu sa-l odihneasca si sa ma ierte). Din fericire mama este o minunatie de om si a compensat lipsa.

Nu-mi pare rau numai pentru Zino, imi pare rau si pentru tine, ai crescut un om frumos si atent in schimb, e de admirat, altii se razbuna pe cei din jur toata viata pentru ce au indurat ei in copilarie.

Poate nemtoaicele fug de asemenea responsabilitati, dar acum traiesc atatea natii si in Germania. Un barbat care are grija singur de un copil mi se pare, din contra, de dorit.

carpeta plutitoare spunea...

Sper ca am ramas o persoana verticala. Am avut si perioade down in viata, cand m-am intrebat ce am facut eu de nu am fost acceptata. Insa mi-am dat seama ca e o tampenie sa gandesc asa. Bunicii mi-au oferit multa iubire, dar eu cred ca nu au reusit sa suplineasca lipsa parintiilor. Am facut si terapie vre-un an, acum sunt impacata cu mine, nu ii urasc, nu mi-i doresc, imi sunt indiferenti ca doi straini pe care nu i-am cunoscut niciodata si pe care nici nu vreau sa-i cunosc!