duminică, 9 noiembrie 2008

nimicuri duminicale

Astazi am auzit cel mai naucitor-ravasitor lucru. Un sofer de tir, casatorit cu o ziarista de top, care vrea sa cumpere o enciclopedie de istorie antica (vreo 84 de carti) cu peste 2000 €.
Ieri,in timp ce imi tarsaiam pasi prin supermarket dupa chilipiruri, am observat ca rafturiile erau burdursite cu produse specificie Craciunului. Toate ambalate simandicos, in sclipiciuri cu Nea Mosu' si la preturi promotionale. Ba chiar am vazut la intrare braduti pitici, coronite si crengute pentru decor. Mai sunt vreo 5-6 saptamani pana la Craciun, cine s-ar aventura sa cumpere braduti pe care in preajma sarbatoriilor i-ai srange cu matura de pe jos? Da' mai stii, astia or fi din gama merelor, rosiilor si a castravetiilor nemuritori! Adicatelea, exista pe aici o "gama" de legume si fructe din Olanda deobicei, pe care daca le cumperi azi le poti manca si dupa 2 saptamani. Tari ca piatra, fara gust, fara miros insa aspectosi ochiului. In Olanda am fost. Pamant putin, canale cat cuprinde, umezeala si frig. Din cate am auzit, legumele astea sunt crescute in niste sere speciale, cu pamant putin, apa multa si chimicale la greu. De ce oare nu exporta Romania legume si fructe, ca la noi soare si pamant cacalau?! Ne-au luato altii inainte, ca deobicei.
Plus ca acum vreo 3 saptamani cand am fost in Bucuresti, am intrat si eu ca tot omu' in Real. Un hipermarket exportat din Germania. Mare surpriza am avut si acolo! La standul de legume si fructe, frumos aranjate, se lafaiau cartofii din Germania, ardei din Olanda, usturoi din China, etc. Dar si mai mare mi-a fost uimirea cand am vazut ca se cumparau! Tanjesc dupa rosiile alea mari carnoase, moi si storcite din piata Obor, dupa cartofii cu bube si dupa morcovii plini de noroi care zac pe tarabe! Dupa cativa ani buni petrecuti pe meleaguriile nemtesti, am ajuns la inteleapta concluzie ca nu tot ce e placut vederi se imprieteneste cu papilele tale gustative!

5 comentarii:

mamica de Sebastian spunea...

Mare dreptate ai Jeni plus ca fructele si legumele alea te umfla ca pe balon,din cauza chimicalelor

carpeta plutitoare spunea...

mama de base: Mai grav am auzit astazi de la psiholoaga de la gradi ca ardeii astia super aratosi contin metale grele care dau peste cap ficatul! Ma inspaimanta deja situatia. M-am hotarat sa cumpar decat Bio (fara chimicale) la pret triplu. Asta e situatia, ma sacrific!

mamica de Sebastian spunea...

Da,si eu la fel fac..

adra_bell spunea...

Chiar si eu, in Ro, tanjesc dupa legumele alea neaspectuoase dar gustoase. Nu prea mai sunt nici in piete, taranii sunt fugariti de precupeti care vand tot marfa turceasca, olandeza si spaniola, iar legumele sunt crescute, si aici, cu chimicale ca peste tot. Tot ce mai putem face e sa ne deplasam prin satele invecinate si sa cumparam direct din poarta omului.

carpeta plutitoare spunea...

Andra_bell, intradevar bunica mea sta la 60 km de Bucuresti si atunci cand suntem in drum spre ea, ne oprim prin sate si cumparam legume. Sunt unele sate care au ca specific legumicultura. Fiecare taran isi scoate la poarta recolta iar masiniile care trec pe soseaua nationala se aprovizioneaza.